Nějakou dobu si dělám sám vlastní web mercatino.cz. Neustále na něm pracuji. Není to žádná sláva, ale je to docela zábavné. Každý rok mi chodí pár nabídek na to, že mi někdo udělá profesionální web, který mi přinese mnohem více zákazníku. Jak to dokážou vytvořit, když ani já sám nevím co tam vlastně chci?
V poslední době nebyla pro mě priorita mít co nejvíce zákazníku, ale vědět co a proč dělám. Jasně identifikovat kdo jsem ve vztahu k Mercatinu. Pokud to člověk neví tak se docela těžko dělá vlastní web.

Definovat to co dělám je těžší než jsem si dokázal představit
Do covidu jsem fungoval jen na bázi komisního prodeje (šílenství). Když skončil covid a znovu se otevřely obchody, tak už jsem měl komisní prodej (zprostředkování prodeje) na vedlejší koleji. Máme na něj mnohem více času a klidu. Paradoxně ho teď děláme mnohem lépe, ale v menším měřítku než když jsme ho měli pro všechny, ale nefungovalo tam téměř nic. Ale díky tomu čím jsem si prošel v rámci tohoto období, tak umíme lidem nabídnout tuto službu v dokonalém provedení. S komisním prodejem jsem přestal experimentovat a nabízím ho jenom když to má smysl.
Další velká výhoda u výkupu je, že se stávám jejich vlastníkem. Díky tomu navazuji s věcmi vztah, který jsem u komisního prodeje nikdy neměl. Občas jsem fakt naštvaný, když se prodá věc u které jsou doufal, že mi v Mercatinu nějaký čas zůstane.

Máme tedy jasně definované kdy a jak lze použít naše služby?
Spíše než jasně popsat systém naší práce se snažíme lidem dokázat to, že jim můžeme a umíme pomoct v jejich složité situaci, když to nejvíce potřebují. Jsem k dispozici sedm dní v týdnu a řeším věci individuálně vzhledem k potřebám každého zákazníka zvlášť. To je přístup živnostníka. A toto je další bod u kterého jsem prorazil přes mračna nerozhodnosti.
Pozůstalosti, dědictví a lidé kteří se stěhují z menšího do většího
Každá taková událost je jedinečná. Přicházím na místa, kde jsou emoce, osobní zájmy, ztráty. Občas mám možnost se pobavit s lidmi, dozvědět se něco z jejich životů a získat nějaké nové zkušeností.
Vykupuji a prodávám rozmanité spektrum věcí. Pomáháme lidem v mnohem širším okruhů toho co se dá vykoupit a prodat. Toto ne, toto ano, toto asi za tolik, tyto věci vykoupíme, tyto věci přijmeme do komisního prodeje atd...
Občas narazím na věci na které nemám prostory nebo znalosti abych je dokázal vykoupit nebo prodat, ale za to mohu poradit, kde a jak je lidé mohou nabídnout.
Díky tomu jakým způsobem řeším tyto věci se cítím jako průvodce při prodeji a vytvořil jsem z toho takový hlavní slogan Mercatina. Mám z toho obrovskou radost. Je to pocit jako bych teprve nyní začal naplno podnikat. Možná to není dokonalé pro pochopení toho co děláme (zní to trošku abstraktně a můžete si představit pod tím úplně cokoliv), ale je to věc s kterou se dokážu sám ztotožnit a říct si toto jsem já, toto dělám, tomu věřím a toto mě baví.